Ortopedul Tarek Nazer ne invaţă ce sa facem in caz de entorsa

Toată lumea şi-a sucit piciorul, măcar o dată în viaţă. Fie că ai călcat strâmb, fie că ai făcut o mişcare bruscă, rişti să te alegi cu o entorsă. Iată care sunt simptomele, ce trebuie să faci şi când să te prezinţi la medic.

"Entorsa este o leziune traumatică a unei articulaţii. Puteţi să vă scrântiţi orice articulaţie, dar cel mai des entorsa apare la membrele inferioare, la nivelul gleznei sau genunchiului, şi se numără printre accidentările cu o frecvenţă foarte crescută. Ea generează întinderea sau chiar ruperea ligamentelor la nivelul articulaţiei afectate", explică dr. Tarek Nazer, chirurg ortoped la Clinica Masaya.

Simptome

• Umflare
  • Învineţire
  • Durere
  • Dificultate în utilizarea articulaţiei

tratament entorsa

Nu o confundaţi cu fractura sau luxaţia

"Chiar dacă aveţi simptomele specifice entorsei, doar medicul poate stabili dacă există şi o fractură şi/sau luxaţie sau chiar o leziune a unui ligament. Dacă durerea este foarte intensă, trebuie să mergeţi urgent la medic. Dacă este suportabilă, dar nu cedează în vreo două zile, după ce luaţi antiinflamatoare şi puneţi comprese reci, medicul vă poate recomanda o radiografie pentru a se edifica pe deplin asupra leziunii. Unele entorse sunt mai uşoare, dacă traumatismul sau mişcarea bruscă au dus doar la supraîntinderea ligamentelor. În acest caz şi durerea este mai puţin intensă. Când ligamentele se rup uşor, dar nu complet, aveţi o entorsă moderată, iar în zona afectată apar edemul şi tumefierea. Dacă s-au rup unul sau mai multe ligamente aveţi entorsă severă, iar zona este umflată şi pielea capătă o coloraţie negru-vineţie", explică medicul.

Cum le tratăm

"În formele mai uşoare, cu leziuni minore, entorsele se tratează cu comprese cu gheaţă. De asemenea, puteţi utiliza analgezice şi unguente antiinflamatoare pentru ameliorarea durerii însoţite de tumefiere. În cazurile grave se impune tratament chirurgical, pentru a se sutura ligamentele rupte şi detaşate de os. Deseori se recurge, post operator, la imobilizarea articulaţiei afectate în aparat ghipsat sau atele şi, ulterior, se recomandă, uneori, şi exerciţii fizice pentru întărirea musculaturii de lângă zona afectată de entorsă", spune dr. Tarek Nazer.

PONT

"Şi ca tratament, dar şi preventiv, ia vitamina C pentru că ajută la formarea colagenului, o proteină fibroasă aflată în ţesutul conjunctiv, în oase şi în pereţii vaselor sangne. Colagenul ajută la unirea celulelor între ele. Fară colagen vasele sanguine devin slabe şi fragile, permiţând mai uşor sângelui să se scurgă în ţesuturile din jur şi să genereze echimoze. Doza recomandată este de 2-5 g/zi", ne sfătuieşte dr. tarek Nazer.

Popa Mirela 2018-10-30 06:53:12 /
Buna ziua. Sotul meu a suferit o ruptura de ligament in luna mai si i s-a recomandat interventie chirurgicala. nu a mers sa o faca dar a purtat o gheata speciala o perioada de timp. au aparut complicatii din cauza ca nu a facut injectii cu anticoagulant( nu i s-au recomandat) . Acum inca face tratament anticoagulant. Si inca persistă durerile si se umfla piciorul. Sunt indicate aceste infiltratii cu PRP? timp