• contact@clinicamasaya.ro
  • Luni - Vineri 8.00 ÷ 20.00

Blogul Clinicii Masaya

Home Blog

Clinica Masaya

Dieta in osteoporoza

Osteoporoza este o afectiune in care oasele devin fragile si predispuse fracturarii. Dieta joaca un rol important in osteoporoza , poate incetini progresia bolii. Vitamina C este cea care face oasele puternice si sanatoase, dar cu trecerea timpului oasele incep sa-si piarda vitalitatea si devin fragile. Medicii recomanda consumul regulat de vitamin C.

ALIMENTE INDICATE IN OSTEOPOROZA

  1. LAPTE SI DERIVATE DIN LAPTE
    • Laptele are calciu din abundenta si, prin urmare, este extreme de important pentru sanatatea oaselor. Iaurtul si branza reprezinta o optiune buna pentru a intarzia progresia osteoporozei.
  2. SOMON
    • Somonul este un aliment esential, prin continutul bogat de vitamina C si vitamina D. Alte alimente cu continut ridicat de vitamine C si D sunt pestele ton si ciupercile.
  3. MIGDALE
    • Migdalele sunt bogate in minerale (magneziu, calciu) si au o multime de proteine.
  4. CEREALE FORTIFICATE
    • In cazul in care o persoana nu poate consuma lapte sau produse lactate, o alta optiune este consumul de cereale. Acestea sunt bogate in substante nutritive (calciu, vitamin D).
  5. MAZARE VERDE
    • Mazarea este o sursa bogata de vitamin K, care ajuta la producerea de osteocalcina esentiala in formarea osului.
  6. SALATA VERDE
    • Salata verde are calciu , vitamin K - necesare pentru o buna sanatate a oaselor.
  7. BROCCOLI
    • Aceasta leguma este bogata in vitamin B6, calciu, magneziu, vitamin K , acid fulic si previne progresia osteoporozei.
  8. VARZA
    • Varza , prin continutul mare in vitamina B6, vitamina C si vitamina K, este esentiala in dieta pacientului cu osteoporoza.
  9. LAMAIA
    • Continutul ridicat de vitamina C contribuie la sanatatea oaselor.
  10. PATRUNJEL
    • Pe langa faptul ca ofera substante nutritive esentiale (calciu, vitamin C, vitamin K), patrunjelul amelioreaza durerile reumatice.
  11. SPANAC
    • O cana de spanac contine dublul dozei zilnice recomandate de vitamina K, benefica pentru sanatatea oaselor, in special pentru prevenirea osteoporozei.

ALIMENTE PERICULOASE IN OSTEOPOROZA

  1. SNACKS-URI
    • Snacks-urile au o cantitate mare de sodiu si zahar care inhiba absorbtia calciului.
  2. BAUTURI CARBOGAZOASE
    • Acestea scot calciul din organism si nu aduc niciun aport de minerale.
  3. CAFEINA
    • Consumul a peste doua cesti de cafea pe zi predispune la demineralizare osoasa prin scoaterea calciului din oase si eliminarea lui renala.
  4. ALCOul
    • Alcoolul in exces inhiba absorbtia calciului, lovind in sanatatea oaselor.
  5. SAREA
    • Sodiul din sare favorizeaza eliminarea renala a calciului si impiedica absorbtia calciului in organism.
  6. PAINE SI FAINOASE
    • Painea alba si fainoasele leaga calciu la nivel intestinal si-l elimina din organism. Produsele care contin calciu NU trebuie consumate odata cu painea alba sau cu fainoasele, caci calciul nu va mai fi absorbit.
  7. LEGUMINOASE
    • Leguminoasele ( fasule, soia, năut, roșcove, arahide ) contin acid fitic care inhiba absorbtia de magneziu, calciu in organism si , prin urmare, trebuie consumate limitat.
  8. ALIMENTE INFLAMATORII
    • Unele alimente cum ar fi ardeii, cartofii, ciupercile, rosiile si vinetele trebuie evitate, deoarece pot grabi procesul de osteoporoza.

In concluzie, osteoporoza este o afectiune care nu poate fi prevenita in totalitate , dar progresia ei poate fi cu siguranta intarziata daca pacientul urmeaza o dieta sanatoasa.

Dr. Tarek Nazer
Dr. Tarek Nazer

Dr. Tarek Nazer, medic ortoped supraspecializat in chirurgia artroscopica minim invaziva si chirurgia artroscopica a membrului inferior


Adauga un comentariu

Comentariile pe care le veti posta vor apare dupa aprobarea lor de catre administratorul site-ului. Va multumim pentru intelegere !