Acneea

Acneea este una din afecțiunile cu care multe persoane se pot confrunta. Se declanșează odata cu pubertatea si poate sa apara de-a lungul vieții in diferite episoade si poate afecta viata sociala sau poate provoca probleme de ordin emotional.

Ce este acneea?

Este o afectiune dermatologica care poate aparea la toate vârstele, din cauze multiple, de la predispozitii genetice, la imunitate scăzută, stres sau dereglari hormonale.

Cum apare acneea?

Reprezintă o afectiune dermatologica ce apare atunci cand foliculii de par se înfundă cu sebum si celule moarte de la nivelul epidermei.

Afecțiunea consta in aparitia punctelor negre si albe, iar cele mai frecvente zone sunt fata, fruntea, pieptul, partea superioară a spatelui sau umerii.

Glandele sebacee ale pielii sunt hipersecretate de o substanță uleioasa si fluidă numita sebum,  ce are rolul de a face pielea si parul mai alunecoase. Porii se pot bloca cu un amestec de sebum, baterii, celule moarte sau alte substanțe, formându-se puncte negre si albe la nivelul pielii.

Acneea apare atunci cand infecția nu este eliminată, provocând inflamare si iritant tesuturile adiacente.

In cazuri severe pot aparea chisturi, pungi de lichid la nivelul dermului.

Cate tipuri de acneea exista ?

• Comedoniana sau cheloida- este caracterizată prin apariția comedoamelor închise si deschise - puncte albe închistate sau puncte negre ce apar indeseori in zona T (nas, frunte, barbie)
  • Papulo-pustuloasa - caracterizată de pustule pe suprafață pielii, ce determina leziuni inflamatorii (pustule) si apar frecvent pe spate, fata, decolteu)
  • Conglobata - este cea mai severa formă si determina aparitia de abcese cu puroi, cicatrici si chiar fistule dureroase si poate aparea pe fata, piept, spate si se poate extinde pe abdomen si chiar fese.

Care sunt principalii factori care favorizează apariția acneei?

• Dereglarile hormonale - nivelul crescut de testosteron sau sindromul ovarian polichistic
  • Produsele cosmetice - folosirea produselor cosmetice cu compusi neadecvati tipul de ten pot agrava acneea decât să o reducă
  • Lezarea cosurilor - "storcerea" cosurilor poate sporii aparitia acneei deoarece pielea poate impinge sebumul si bacteriile adanc in piele, provocând inflamatie si aparitia cicatricilor

Cauzele aparitiei acneei:

• Predispoziția genetică
  • Secretia crescută de sebum si acumularea lui (împreună cu celulele moarte)
  • Proliferarea bacteriilor
  • Dereglari hormonale
  • Alimentația necorespunzătoare
  • Blocarea porilor

Printre tratamentele obișnuite se regăsesc:

• Tratamente hormonale
  • Tratamente dermato-cosmetice pentru acnee
  • Tratamente antiacneice specifice

Pentru tratamente eficiente si de lunga durata putem apela la tratamente profesionale precum:

Mezoterapia - aceasta are rolul de a reduce iritatiile si de a stimula circulatia sanguina.

Radiofrecventa - ajuta la vindecarea acneei si diminuarea cicatricilor datorita stimulării producerii de colagen si elastina

Terapia cu Plasma – tratamentul stimuleaza procedeul de vindecare, reduce inflamatia si cicatricile.

Tratăm acneea faciala asemanator cu  cea de la nivelul corpului ?

La fel  ca și acneea faciala, acneea corporală este asemanatoare atât în privința simptomelor cat si a  tratamentului.

Acneea corporală este cel mai des întâlnită pe spate, piept si gat. Este mai dificil de controlat decât acneea faciala deoarece pielea de pe corp este mai groasă,  este acoperită mai mult timp cu haine, ceea ce înseamnă că pielea este predispusa la transpirație cat si la contactul constanța cu uleiuri.

Care sunt persoanele predispuse la aparitia acneei?

• Persoanele care suferă de transpirație excesivă deoarece umiditatea in combinatie cu hainele strâmte si căldură poate duce la aparitia acneei.
  • Persoanele care au un ten gras se pot confrunta cu acneea din cauza secetei abundente de sebum
  • Persoanele care au o alimentație necorespunzătoare, cu alimente acide, zaharuri si grăsimi nesănătoase.

Poate sa reapară acneea?

Acneea poate sa reapară si dupa tratarea acesteia daca nu este realizată o igienă corespunzătoare, daca sunt folosite produse de machiaj expirate sau pensule care nu sunt curățate frecvent.

Putem prevenii aparitia acneei?

Acneea poate fi prevenita prin îngrijirea adecvată a tenului cu produse specifice fiecarui de tip de ten si in functie de varsta.

Adoptarea unei diete riguroase bogate in fructe si legume si evitarea consumului de alimente bogate in grăsimi nesănătoase, ajuta la preventia aparitia acneei.

Terapeutii Clinicii Masaya au pregatire de specialitate si va ofera consiliere pentru abordarea terapeutica cea mai indicate in functie de nevoile fiecarui pacient.

Tehnologia performanta de ultima generatie ne ofera cele mai bune rezultate.

La Clinica Masaya se monitorizeaza in permanenta nivelul de confort al pacientului in timpul tuturor procedurilor efectuate.