Hallux rigidus

Hallux rigidus, o afectiune asemanatoare monturilor

Hallux rigidus este o afectiune ce se datoreaza frecvent unei osteoartroze, care afecteaza articulatia metatarso-falangiana a degetului mare de la picior, prin uzura progresiva a cartilajului articular si se manifesta prin rigiditatea severa si dureri in timpul mersului. Trebuie facuta diferența dintre monturi si haluce rigid deoarece diferă prin mecanismul de producere ,absenta deplasarii primului metatarsian si a halucelui, simptome dar si prin forma halucelui.

Care sunt cauzele ?

Suprasolicitarea mecanica a halucelui este considerata prima cauza de apariție( mișcarea de flexie si extensie a degetului mare al piciorului este solicitata la mers, urcat sau coborâtul scărilor sau la orice activitate din timpul zilei), alte cauze pot fi microtraumatismele, incaltamintea prea stramta si factorul genetic.

Care sunt cele mai frecvente simptome ?

Durerea articulara care evolueaza cu timpul, redoarea articulara, edemul si mersul schipotat sunt cele mai frecvente simptome ale acestei afecțiuni. O umflatura se poate dezvolta in varful degetului mare ce se poate agrava la frecarea fata de interiorul unui pantof.

Cum se pune diagnosticul si care este tratamentul ?

Diagnosticul se pune pe baza examenului clinic si istoricului afectiunii, completat de un examen radiologic al piciorului. Diagnosticarea precoce a acestei afectiuni poate preveni avansarea artrozei.

Care este tratamentul?

Tratamentul conservativ include limitarea efortului fizic pentru reducerea durerilor, medicatia antiinflamatoare, purtarea de orteze, infiltrații locale si kinetoterapie.

Tratamentul chirurgical se face prin mai multe metode unele dintre ele sunt îndepărtarea osteofitelor care duc la rigiditatea degetului si in cazuri foarte avansate se recomanda artrodeza metatarso-falangiana.

Chirica Paraschiva 2020-01-27 07:50:01 /
Buna ziua, Ma intereseaza daca dl dr Tarek face si operatie de monturi. Cat costa operatia si mai multe detalii despre durere si recuperare. Va multumesc!