Platfus si modul in care ne afecteaza el viata motodele de tratament eficace

Platfus si modul in care ne afecteaza el viata motodele de tratament eficace 2

Platfus si modul in care ne afecteaza el viata motodele de tratament eficace

platfus picior plat

Piciorul plat nu constituie doar o problemă estetică, ci generează şi dureri în zona călcâiului şi genunchiului. Dacă nu îl trataţi, încă din perioada copilăriei, platfusul va afecta, în timp, şi articulaţiile.

Majoritatea copiilor, dacă nu chiar aproape toţi, au piciorul plat cam până la vârsta de trei ani. Abia după aceea, dacă problema nu dispare de la sine, putem vorbi despre platfus. De asemenea, durerile apar cam tot acum şi, cel mai adesea, copiii încep să-şi deformeze mersul şi să calce spre interior”, explică dr. Tarek Nazer, chirurg ortoped la Clinica Masaya.

Ce îl generează

Copiii cu platfus prezintă o dezvoltare insuficientă a musculaturii şi articulaţii mai laxe. Toate aceste probleme apar ca urmare a unor factori endocrini şi traumatici. Vestea bună este că, la circa 60% dintre copii, platfusul se vindecă de la sine în primii trei ani de viaţă”, spune medicul.

Pericol de artro

Un procent de circa 30% dintre adulţii cu platfus se confruntă cu dureri de genunchi, iar aproape 50% dintre ei au risc sporit de a face artroză. Explicaţia ar fi că piciorul plat determină o modificare a posturii şi mersului şi, în timp, se produce o degradare a cartilajului articular, în special la genunchi. De asemenea, persoanele cu platfus au dureri la nivelul tălpii, gambei şi coloanei lombare dacă stau mult în picioare sau merg mult. Statisticile arată că doar 2% dintre persoanele cu platfus mai grav pot rezolva această problemă doar cu ajutorul tratamentului chirurgical „, explică dr. Tarek Nazer.

Ce putem face pentru a corecta piciorul plat al copiilor

• Masaj
  • Kinetoterapie
  • Administrarea de vitamine
  • Mers mult în picioarele goale, mai ales pe nisip sau teren neregulat
  • Administrarea de antiinflamatoare dacă apar dureri
  • Încălţăminte comodă, cu talonete
  • talonete

2 comments

• Mihaela spune:

Bună ziua, fetița mea de 9 ani a fost operata in 2015 la glezna ,diagnosticul fiind picior plat valg bilateral ,operația nu a fost reușită .Majoritatea medicilor la care am mai fost îmi spun ca aceasta operație trebuie amânată pana la vârsta de 14 ani ,desi fata mea prezinta dureri foarte mari si de abia calca in piciorul operat ,poartă dispozitive medicale ghete ortopedice dar degeaba .

• Clinica Masaya spune:

Va rugam sa ne trimite-ti detalii ce operatie a avut , unde a fost operata , si ce probleme are acum sa va putem ajuta

Add comment